Thursday, January 13, 2011

yang lama tak dilupakan tapi D'ingati sebagai kenangan.

assalamualaikum.
hye korang! Lama kowt cik muny tak tulis blog :)
buzy sikit . semester empat . wahhhhh .. tahun baru baru aje 13hari. tapi tahun baru ni macam2 nak fikir. assignment,test,quiz,practical, MUET (ready kah aku ni????). kali ni aku pratical kat HTAA (HSPITAL TENGKU AMPUAN AFZAN)dapat unit HDU . b4 ni pernah dapat kat Jerantut,Pekan,Segamat,HTAA..
hope so kat unit situ dapat banyak pengalaman nanti . unit tu aku dengan nadia ramlan.aku and dia aje sem 4. yang lain semua akak2 and abang2 sem 6 yang bakal2 grdt tak lama lagi... hihi. :)
*kalau saya tak tahu procedur tu saya minta tunjuk ajar ya.. hehe :)
dah2 cerita sal practical.
hehe..
nak cerita pasal kebaya and jubah pulak..
ayoooo saya dari sejak dulu lagi memang dah jatuh cinta sama kebaya... haha
mulanya dari baju arwah nenek colour merah !! awwwww..merahhh.. hahaahaaa.. colour seterusnya cokelat,putih,hitam,kuning,pink...
jubah !! news COLLECTION! haha.... yang sudah ade. pink,hitam,hijau,purple(fav),oren,cokelat ... same je kn colour jubah dengan kebaya. hehe.
banyak2 tu minat colour purple . tak mahal sangat. dalam rm4+ macam tu. selalunya jubah harga beratus-ratus. tu lah 1st jubah yang aku pilih dan beli sendiri. dulu masa sekolah agama and masa tu kene masuk nashid jubah tu colour maroon. comel jubah tu. tapi al-maklum lah aku ni degil babeh (bahasa orang pahang maksudnya degil sangat-sangat) haha.. masa tu aku lari2 lepas tu pukkkkk jatuh lah kat jalan raya.. haha.. terbaik eaaa pakai jubah dah tu terkoyak kat lutut.. hah. ROCK!
yeahhhh.. kenangan :D .
1st time pakai kebaya. pakai baju mak. masa tu masuk competion story telling 'snow white' kat sekolah rendah. baju mak tu memang macam labuh sikit time tu . tapi oTer2 baju2 tu. muat. haha. dapat no2 tak silap time tu. cehhhh.. kecik2 dah pakai kbaya (ni nak melawa ke nak masuk pertandingan bercerita ha!!).. haha... dah tu tak pakai dah sebab dah puberty . dah dewasa sikit. lama kowt tak pakai.. malu kowt nak pakai kebaya bagai. tapi atas desakan situasi yang melanda. teguk kebaya cantik aje.. aku pakai semula masa f4 , baju nenek yang colour merah tu.. :)[salahkan situasi lak] .... haha. sejak tu berhantu jep. nak beli kebaya je. sekurang-kurangnya mesti setahun sehelai aku beli. tahun 2010(tahun lepas sampai 3pasang :) . waaaaa.... mak membebel kowt. siti ni membazir je.. hehe.. tapi dia memang tahu dah pe'el aku macam mana. memang suka yang macam tu . terima kasih mak. :)
*baju kebaya adalah antara baju yang tak kan ditelan atau mati dek zaman. so nanti kalau aku dah tak muat baju tu memang2 sah2 ler aku bagi kat orang lain. expclly arissa.. mak cu grty bagi awak punya lar :) hihi~

PART 1. DONE.

No comments:

Post a Comment